۷ ویژگی انسان های موفق


اکثر افراد فکر می کنند که انسان های موفق و ثروتمند با انسان های نرمال و معمولی از نظر ذهنی با یکدیگر تفاوت دارند. انسان های موفق و ثروتمند با انسان های عادی از نظر ذهنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. تفاوت آن ها در عملکرد آن ها می باشد که باعث ایجاد تفاوت می شود.

چرا انسان های موفق همیشه از آدم های معمولی موفق تر هستند ؟؟؟

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا انسان های موفق به اهداف خود می رسند و موفق می شوند ولی انسان های عادی به موفقیت دست پیدا نمی کنند. دلیل این امر این است که انسان های عادی با ویژگی های انسان های موفق آشنا نیستند و به آن ها عمل نکرده اند. با ما همراه باشید تا با این ویژگی ها آشنا شوید.

  • انسان های موفق همیشه عاشق کار خود هستند

    موفقیت

افراد موفق عاشق کار خود هستند و این یکی از دلیل موفقیت آن های می باشد. این نکته بسیار با اهمیت است که عاشق کار خود باشید. اگر به کار خود علاقه ای نداشته باشید برای موفقیت خود در آن کار هیچ تلاشی نمی کنید. کسی که کارش را دوست نداشته باشد هیچ وقت به موفقیت نمی رسد چون در کارش هیچ تلاشی نمی کند.

علاقه داشتن به کار خود کافی نیست، حتما باید عاشق کاتان باشید. عشق ورزیدن به کار باعث می شود که نیرویی از شما ایجاد شود که باعث افزایش کارایی شما می شود. اگر عاشق کارتان باشید تمام تلاش خود را می کنید که کار خود را به نحو صحیح انجام دهید.

این خصوصیت یکی از مهم ترین ویژگی ها می باشد

  • انسان های موفق ایمان و باور قوی دارند.

افراد موفق چگونه می اندیشند؟

باور ایمان یکی دیگر از ویژگی های انسان موفق می باشد، آن ها همیشه باور به موفق شدن دارند. اگر شما همیشه این باور را داشته باشید که موفق نمی شوید، بدانید که راه درازی را برای خودت ایجاد کردید. انسان های موفق به این باور دارند که روزی موفق می شوند.

مثالی از باور و ایمان

دریک ورزشگاه که مسابقه فوتبال بر می گذار می شد، چند نفر از تماشاچیان حالشان خراب شد. آنها به دل درد شدید و حالت تهوع داشتند. پزشکان ورزشگاه به دنبال علت این ماجرا بودند که چرا این واقعه پیش آمده است. بعد از بررسی پزشکان متوجه شدن دلیل آن استفاده از نوشابه های دستگاه های فروش خودکار نوشابه ، می باشد. به دلیل این مسمومیت از بلند گوهای ورزشگاه اعلام شده که کسانی که از دستگاه های خودکار فروش نوشابه ، مصرف کرده اند به پزشک مراجعه کنند. علائم بیماری در بلندگو گفته شد و پس از اعلام اکثر کسانی که از نوشابه ها مصرف کردند آن علائم را تجربه کردند. حتی کسانی که از کنار دستگاه های فروش عبور نکرده بودند علائم مسمویت را احساس کردند. درون ورزشگاه پر شده بود از آمبولانس های که بیماران را به بیمارستان های انتقال می داد. در ورزشگاه آشوب به پا شد. در اینجا سوال در ذهنمان به وجود می آید که چگونه در ظرف مدت چند دقیقه این همه انسان به مسمویت غذایی دچار شده اند. چرا افرادی که حتی نوشابه مصرف نکرده اند به مسمومیت دچار شدند؟

پس از بررسی های مجدد متوجه شدند که نوشابه های درون دستگاه های فروش نوشابه ، هیچ کدام خراب یا آلوده نبودند. این دل درد ها علائم دیگری داشتند و ربطی به نوشابه ها نداشت. از بلند گو این خبر پخش شد و همه حالشان خوب شد و حتی کسانی هم که دل درد داشتند بهبود پیدا کردند.

این نشان دهنده تاثیر باور و ایمان در انسان هاست. اگر انسانی باور دارد که بیمار است بر روی جسم او تاثیر می گذارد و نشانه و علائم بیماری ها در او ظاهر می شود.

باور در شکست ، به شکست حتمی می انجامد و باور بر پیروزی باعث دستیابی به پیروزی می شود. باور و ایمان در کسب و کار ها بسیار تاثیر گذار می باشد. اگر به این باور باشید که حتما به موفقیت می رسید . شک نداشته که موفقیت و پیروزی متعلق به شما خواهد بود.

پس بدانید که باور و ایمان یکی از مهمتری لازمه های موفقیت در هر شرایطی می باشد.

  • انسان های موفق همیشه برنامه ریزی می کنند

انسان های موفق همیشه در کار خود برنامه ریزی دارند. آن ها برای فعالیت روزمره خود برنامه مدونی دارند. افرادی که به موفقیت می رسند شب قبل از اینکه به خواب بروند برنامه های روز بعد را بر روی کاغذ می نویسند. آنها میدانند که قرار است روز بعد چه کاری را انجام دهند. طوری برنامه ریزی می کنند که به تمام کارهای خود برسند.

افراد موفق برای تک تک لحظه های خود ارزش قائلند. اگر شما هم در گروه افراد موفق قرار دارید مطمئنا جز کسانی می باشید که در زندگی خود برنامه ریزی دارید .

اگر می خواهید در کسب و کار زندگی خود به موفقیت های بزرگ پیدا کنید حتما برنامه ریزی انجام دهید. شما باید طوری برنامه ریزی کنید که بدانید در روز بعد قرار است چه کارهایی را انجام دهید. مثلا مشخص کنید که تا ظهر قرار است چه کارهایی را انجام دهید و بعدازظهر و شب چه کارهایی باید انجام شوند.

  • داشتن ارزش های مشخص و معین

افراد موفق دارای ارزش های مشخصی هستند. آنها می دانند که باید نسبت به چه مواردی ارزش قائل شوند و چه چیزهایی برای آنها ارزش محسوب نمی شوند. یک فرد موفق و ثروتمند می داند که ارزش خانواده بالاتر از پول است و یا میداند انسانیت یک ارزش می باشد. این افراد دوست ندارند ارزش هایشان لگدمال شود و آن ها مطابق با ارزش هایشان زندگی می کنند و کارهای خود را به صورت اصولی پیش می برند.

اگر شما دوست دارید که در زندگی و حرفه خود موفق باشید پیشنهاد می کنم ارزش های خود را بر روی کاغذ بنویسید و آن ها را اولویت بندی کنید و بررسی کنید که کدامیک از آن ها برای شما دارای اهمیت بیشتر هستند.

به عنوان مثال خانواده برای شما اهمیت دارد یا شغل یا پول ؟ درآمد مهمتر از یا تفریح؟، هرکدام از این ها را برای خود اولویت بندی کنید و مطابق با اولیت آن ها جلو بروید.

  • انسان های موفق دارای شور و انرژی هستند

موفقیت

انسان های موفق همیشه پر انرژی هستند و همیشه دارای شور و انرژی بالایی هستند. افراد موفق هر روز، صبح زود از خواب بیدار می شوند و با انرژی زیاد به کسب و کار خود می پردازند.

این افراد دارای انرژی زیادی هستند به طوری که از کار کردن خسته نمی شوند و خستگی در وجود این افراد جایی ندارد. این افراد ، به سلامتی خود اهمیت می دهند و همیشه غذای سالم مصرف می کنند و از مصرف غذاهایی که انرژی آن ها را هدر می دهد امتناع می کنند. غذاهای پر چرب که در معده در حال هضم شدن هستند انرژی زیادی از انسان می گیرد. افراد موفق به ورزش و قوی تر شدن عضلات جسم خود اهمیت زیادی می دهند.

افراد موفق ورزش کردن را در برنامه روزمره خود دارند. این افراد این باور را دارند که برای موفق شدن قدرت ذهن کافی نیست بلکه قدرت جسمی هم از اهمیت بالایی برخوردار است . انسان باید جسم قوی داشته باشد تا بتواند از هر دو قدرت جسم و ذهن برای رسیدن به موفقیت استفاده کند تا بتواند به اهدافی که دارد دست پیدا کند.

پیشنهاد می کنم در برنامه روزمره خود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه ورزش کنید. بهترین ورزش پیاده روی می باشد. زیرا این ورزش نه زیاد سنگین است نه زیاد سبک است که جسم و عضلات شما را تقویت نکند.

  • افراد موفق امکان جلب دوستی را دارند

انسان های موفق این توانایی را دارند که با هر کسی که دوست داشته باشند دوست شوند. این افراد به راحتی با افراد دوست می شوند. این نکته را بدانید شما به تنهایی نمی توانید به موفقیت برسید بلکه نیاز دوستانی دارید که در این راه به شما کمک کنند تا به موفقیت برسید.

افراد موفق همیشه تلاش می کنند تا دوست های جدیدی پیدا کنند . افراد موفق ، دوست هایی را انتخاب می کنند تا مثل خودشان پر انرژی باشند و از نظر ذهنی و جسمی برای کارهایشان استفاده کنند. حتی سعی می کنند با کسی دشمنی نکنند و همچنین در راه موفقیت برای خودشان دشمنی ایجاد نکنند. اگر کدورتی پیش آید سعی کند که آن را برطرف کنند و رضایت افراد را جلب کنند.

اشتباه نکنید ! ! ! این به معنای ترسو بودن نیست. افراد موفق به دنبال این هستند که دشمنی ایجاد نشود و همیشه در پی جلب دوستی هستند.

  • تسلط به فن بیان و ارتباطات

تکنیک های موفقیت

اگر در جایی مشاهده کردید که انسانی موفق شده است و توانسته است کسب و کار خود را رشد دهد تا به موفقیت برسد بدانید که آن فرد به فنون ارتباطات تسلط دارد. فردی موفق است که توانایی بر قراری ارتباطات با دیگران را به خوبی یاد داشته باشد. او از این ارتباطات استفاده می کند تا بتواند به کسب و کار خود بسازد و کارش را گسترش دهد.

به شما پیشنهاد می کنم مهارت برقراری ارتباط و فن بیان را به خوبی یاد بگیرید تا بتوانید در گسترش کسب و کار خود به خوبی عمل کنید.

افرادی که توانایی برقراری ارتباط موثر را دارند، می دانند که با هر شخصی چگونه صحبت کنند و از چه کلماتی برای برقراری ارتباط استفاده کنند و از زبان بدن خود چگونه استفاده کنند.

افراد موفق می دانند که با یک شخص دیده محور چگونه ارتباط برقرار کنند و یا با فرد شنود محور چگونه صحبت کنند، این نکته خیلی مهم است که با افراد چگونه ارتباط برقرار کنیم و با این افراد از چه کلماتی استفاده کنیم که بتوانیم ارتباط موثری برقرار کنیم.

در این مقاله ۷ ویژگی انسان های موفق صحبت کردیم که چگونه برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنند و از چه ویژگی هایی برخوردار هستند و چه نکاتی را رعایت می کنند

۷ ویژگی انسان های موفق به ترتیب زیر هستند

  • عاشق کسب و کار خود هستند

  • باور وایمان قوی دارند و می دانند که موفق می شوند

  • برای زندگی و کار خود برنامه ریزی می کنند

  • دارای ارزش های اولویت بندی شده هستند

  • انسان های موفق سرشار از انرژی هستند

  • یکی از خصوصیت بارز آنها جلب دوستی می باشد

  • افراد موفق مسلط به فن بیان و ازتباطات هستند

 

  انتشار : ۲۰ فروردین ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 476

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما